Köpvillkor

Köpvillkor

Betalning
Våra priser är de som angivs i webshoppen och anges i SEK inklusive moms. Det är priset på sidan som gäller vid beställning och påverkas inte av ev. prisändringar som inte hunnit uppdateras. Vi reserverar oss för felaktigheter i produktinformationen och kontaktar dig som kund så snart ett fel upptäcks.

I dagsläget tar vi emot betalningar via Swish och kortbetalningar via PayPal.

Leveranstid
Varorna skickas från oss inom 1-5 dagar efter beställningen exklusive tiden för transporten. Varor med olika leveranstider skickas när alla varor finns i lager.

Leveranssätt
I kassan kan du välja att beställa och hämta i vår fysiska butik eller med frakt till ombud. Beställningar med enbart fröer levereras till postlådan. Vi använder oss av Posten eller DHL. Se till att varan inte är skadad vid utlämning.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden inom Sverige
Brev 39kr
Paket 63kr

Returer
Vi följer distans- och hemförsäljningslagen och du som kund kan ångra ett köp inom 14 dagar. Du står själv för returkostnaden. Det är viktigt att returen levereras tillbaka direkt till vår företagsadress och inte till ett ombud. Vi har inte möjlighet att själva hämta ut returer.

Varor som skickas till ombud eller med postförskott löses inte in av oss och då kommer paketet automatiskt gå tillbaka till dig.

Du ansvarar själv att varorna kommer fram hela. Därför är det viktigt att de packas för att hålla i frakten. När vi packat upp och kontrollerat varan betalar vi tillbaka pengarna inom 30 dagar.

Reklamationer & garantier
Misstänker du att det uppstått en skada på varorna redan på utlämningsstället, öppnar du paketet och får hjälp av personalen hur du sedan går tillväga. Kontakta oss på kundtjanst@swedisheastlife.se

Om du inte upptäcker skadan förrän du är hemma kontaktar du oss då. En reklamation ska göras snarast inom tre dagar från att varorna hämtats ut. Vid en reklamation vill vi se bilder på skadat emballage och vara. Bifoga bilder och uppge ordernummer i kommunikationen med oss som du enklast gör på samma e-post som ovan. Vid reklamationer står vi för fraktkostnaden som betalas ut när skadan konstaterats. Vi skickar en ny vara eller gör en återbetalning till dig.

Garanti för redskap anges tillsammans med varan i webshoppen.

För växtlökar gäller en garanti på att produkten du köper håller en kvalitet som gör att den har alla förutsättningar att utvecklas som den ska. Garantin förutsätter att produkten hämtas ut så snart den kommer till utlämningsstället och inte blir liggande hos ombudet eller tas emot direkt om den levereras till dörren. 

Lagring av personuppgifter
Swedish Eastlife/Ivnäs Trädgård & Odling AB är ansvarig för de personuppgifter du lämnar till oss. Lagring av dina personuppgifter sker med ditt godkännande i samband med köp. Uppgifterna behövs för att kunna administrera ditt köp. De kan också komma att användas i marknadsföringssyfte. Vill du ändra uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör du det enklast genom att skicka ett mail till kundtjanst@swedisheastlife.se

Här kan du ta del av vår integritetspolicy

Cookies
Cookies används bland annat till att lagra inloggningsinformation och kundvagn under tiden du handlar. För att kunna genomföra dina köp måste din webbläsare vara inställd på att acceptera cookies. Vi använder inte cookies för att spara personlig information om dig.

Force majeure
Vid extern händelse som är onormal eller oförutsebar som innebär ett oöverstigligt hinder för oss som leverantör att fullfölja våra åtaganden helt eller delvis, är vi befriade från påföljd av underlåtenhet att fullfölja de förpliktelser som ingår i våra köpvillkor. Med force majeure avses bland annat krig, upplopp, brand, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikter, nya lagar som förbjuder fullföljande av avtal med mera.

Kommunikation med oss:

Swedish Eastlife 
Åsvägen 36
622 66 Gotlands Tofta
Telefon: 073 207 51 73

E-post: kundtjanst@swedisheastlife.se